piątek, 15 marca 2013

Nagrody książkowe, czyli ja to mam szczęście :)

Ostatnio bardzo polubiłam się z serwisem LubimyCzytać.pl i wzięłam udział w kilku z ich konkursów. Jakie było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że za pierwszym podejściem udało mi się wygrać fantastyczną książkę. Wiadomo, emocje rywalizacji i staranie, aby nasza odpowiedź była jedną z wyjątkowych dodatkowo dodaje motywacji do udziału w takich konkursach. Fart chciał, że wygrałam książki, które bardzo chciałam przeczytać i na które już od jakiegoś czasu polowałam. Oto one:

W ofierze molochowi
W ofierze molochowi - Asa Larsson
Wydawnictwo: Literackie
Stron: 395

Opis z okładki:
Na dalekiej północy Szwecji, w Kirunie, zostaje znaleziona we własnym domu martwa kobieta. Na jej ciele widnieją tajemnicze ślady nakłuć. Świadkiem morderstwa mógł być siedmioletni wnuk zamordowanej, Marcus, odnaleziony w pobliskim lesie. Zszokowany nie potrafił jednak wyjaśnić co się stało.

Okazuje się, że nad chłopcem ciąży przeraźliwe fatum. Porzuciła go matka, a wszyscy jego krewni nie żyją. W niejasnych okolicznościach, pradziadek został rozszarpany przez niedźwiedzia, a ojciec -  śmiertelnie potrącony przez nieznanego kierowcę.

Zapowiada się ciekawie, tym bardziej, że książka opatrzona jest napisem: Najlepszy szwedzki kryminał 2012. Oficjalna nagroda Szwedzkiej Akademii Kryminału.

Gwiazd naszych wina
 Kolejną pozycją jest Gwiazd naszych wina - najlepsza książka 2012 roku według "Time", "The New York Times", i "Wall Street Journal".

Gwiazd naszych wina - John Green
Wydawnictwo: Bukowy Las
Stron: 312

Opis z okładki:
Hazel ma szesnaście lat, a jednym  z nieodłącznych elementów jej życia jest aparat tlenowy o imieniu Philip. Odkąd trzy lata temu zachorowała na raka, nie chodzi do szkoły, spędzając dni głównie na czytaniu i oglądaniu "American's Next Top Model". Jednak gdy na spotkaniu grupy wsparcia dla chorej młodzieży poznaje Augusta, w jej życiu następuje zwrot o 180 stopni. Czeka ją podróż, nieoczekiwana i wytęskniona zarazem, w poszukiwaniu odpowiedzi na najważniejsze pytania: czym są choroba i zdrowie, co znaczy życie i śmierć, jaki ślad człowiek może po sobie pozostawić na świecie.

Każdy zachód słońca jest inny
 Ostatnią książkową wygraną jest e-book Każdy zachód słońca jest inny.

Każdy zachód słońca jest inny - Adrian Adamczyk
Wydawnictwo: iSource.S.A.
Stron: 169

Opis promujący:
Późnymi popołudniami wychodziliśmy na plażę. Siadaliśmy nad brzegiem morza i brodziliśmy bosymi stopami w mokrym piasku. Wokół nas nie było nikogo. Czekaliśmy zawsze do zachodu słońca, co dzień innego zachodu słońca, gdyż każdy zachód słońca jest inny. Spektakl ten stał się dla nas pewnego rodzaju smutnym rytuałem. Obserwując w skupieniu zapadającą się za horyzont czerwono-złotą tarczę, która roztaczała na sporej części nieba falistą poświatę, uświadamialiśmy sobie, że nieubłagany czas odebrał nam właśnie kolejny dzień. I choć wiedzieliśmy, że jutro znowu na niebie pojawi się to samo słońce, to nie mogliśmy być pewni, że zaświeci ono dla nas.

Zapraszam do udziału w konkursach LubimyCzytać.pl, jak widać, można wygrać bardzo ciekawe pozycje książkowe, ale ceną jest popisanie się inwencją i wyobraźnią w odpowiedzi na konkursowe pytania.

5 komentarzy:

  1. Gratuluję wygranych;)
    Niestety właśnie w tego typu konkursach nie mam większych szans...nie jestem aż tak kreatywna;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro potrafisz konstruktywnie ocenić to, co czytasz, to jesteś wystarczająco kreatywna, aby wygrać każdy taki konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję wygranych książek, wyglądają ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super gratuluję wygranych, ja niestety nie mam szczęścia w konkursach i sobie odpuściłam :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią dotyczącą wpisu.

Copyright © Literutopia , Blogger