Jak zainstalować w swoim umyśle tricki copywriterskie?
Dawno
temu przeczytałem, że jeśli ktoś prowadzi firmę i nie zna Hypnotic Writing, to
traci pieniądze. Po przeczytaniu tej pozycji przyznałem autorowi rację.
Joe
Vitale to amerykański pisarz motywacyjny. Pisał o różnych sprawach - o
marketingu i promocji (Hipnotyczny
marketing), bogaceniu się (Zacznij przyciągać pieniądze) i odnoszeniu do świata
(Zero ograniczeń), używając bezpośredniego, pełnego entuzjazmu języka.
Wszystko, czego się dotknie, zamienia się w złoto.
Hypnotic Writing |
Hypnotic Writing - Joe Vitale
Porady zawarte w tej książce możesz spisać na kartce i zacząć tworzyć teksty według dokładnie podanej formuły. Sam też tak kiedyś zrobiłem i każdy tekst pisałem według jego wzoru, aż weszło mi to w krew. Metoda opisana przez Vitale sprawdza się i pozwala na stworzenie ciekawego, wyróżniającego się artykułu. Porady są szczególnie wartościowe dla osób, które piszą od niedawna i nie wiedzą, jak radzić sobie z szybkim stworzeniem tekstu. Hypnotic Writing to lekarstwo na ciągłe poprawianie i chaotyczne, nieprzemyślane artykuły.
Czy to
nowa metoda pisania? Odpowiedź brzmi nie, gdyż podobnych rzeczy dowiemy się z
książek Josepha Sugarmana czy też Briana Tracy.
Na styl Vitale składają się pojedyncze rozdziały, które można czytać osobno, a każdy z nich jest napakowany emocjami i perswazją. Jeśli czujesz niedosyt tej siły, sięgnij do książki Hipnotyczny marketing. Znajdziesz w niej także doskonałe przykłady tego, jak pisać oferty, ale nie tylko w dziale o e-mailach, lecz w całej tej książce – autor używa chwytliwych nagłówków i innych tricków. Widać to po spisie treści, który wygląda jak spis najlepszych nagłówków z pierwszych stron portali.
Joe Vitale - bezdomny, który stał się milionerem |
Książki
o pisaniu anglojęzycznych autorów mają pewną wadę – w Poradniku Rzemieślnika Stephena Kinga
tłumacz wyciął słusznie dużą część o ortografii i interpunkcji, która nie miała
zastosowania w języku polskim. Joe aż tak nie wgłębia się w językowe zawiłości,
skupiając się na sposobie tworzenia treści, dzięki czemu z książki odnosimy
większe korzyści.
Odchodząc
od tematu książki Joe Vitale, Stephen King jako jedyny pokazuje nam zupełnie
inną metodę redagowania tekstu – według niego książki pisane według planu są
nudne i trzeba tworzyć spontanicznie.
Na
końcu książki znajdziesz bardzo bogaty zbiór linków do ciekawych stron,
wydawnictw, bibliotek, stacji telewizyjnych, co jest przydatne dla osób, które
pragną współpracować z firmami anglojęzycznymi. Plusem e-booka jest dobry
skład, gdyż można go czytać na czytniku bez żadnych poprawek, co jest konieczne
w przypadku innych publikacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Podziel się swoją opinią dotyczącą wpisu.