czwartek, 28 stycznia 2021

Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość

 

"Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" to najnowsza, autobiograficzna książka autora David Attenborough, który uznawany jest za najsłynniejszego i najbardziej rozpoznawalnego przyrodnika świata, a także legendarnego, uznanego dokumentalistę. Z pewnością autor jest wielkim i uznanym znawcą natury, nawet w tej najbardziej dzikiej odsłonie. Dotarł do miejsc, które nigdy wcześniej nie widziały człowieka. Pozycję "Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" wydaje Wydawnictwo Poznańskie. Książka będzie idealna dla osób, które interesują się przyrodą, środowiskiem naturalnym, ale też zrównoważonym trybem życia, zgodnym z naturą oraz miejscem człowieka we współczesnym świecie. To pozycja w dużej mierze filozoficzna, skłaniająca do refleksji na przyszłością naszej planety i zamieszkujących ją stworzeń. Zastanawiasz się, kim dokładnie jest David Attenborough i o czym opowiada w swojej autobiografii, zatytułowanej "Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość"? Prezentujemy najważniejsze informacje na ten temat.

1. Kim jest David Attenborough?

2. "Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" - o czym opowiada?

3. David Attenborough, "Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" - szczegóły wydania

4. "Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" - recenzja książki

5. "Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" - dla kogo będzie idealna?

Kim jest David Attenborough?

David Attenborough to legenda przyrodniczych filmów dokumentalnych. Swoją karierę rozpoczął wraz z powstaniem brytyjskiej stacji telewizyjnej BBC. W swoich programach zabierał widzów w najdalsze, nieodkryte przez człowieka miejsca na naszej planecie. Prezentował zwierzęta zamieszkujące dzikie, dziewicze ostępy. Filmy jego autorstwa zachwycają nie tylko częścią merytoryczną, ale też warstwą wizualną. Ogląda się je jak najwyższej jakości, epickie i niezwykle wciągające filmy fabularne, choć są dokumentami. Historie, które opowiada David Attenborough porywają i zachwycają. Z tego powodu ten przyrodnik i dokumentalista zyskał status legendarnego. Jego najsłynniejsze dzieła filmowe, których jest twórcą i narratorem, to między innymi Życie na Ziemi (Life on Earth, 1979), Żyjąca planeta (The Living Planet, 1984), Błękitna planeta (The Blue Planet, 2001) czy Planeta Ziemia (Planet Earth, 2006). Wszystkie ogląda się z zapartym tchem. "Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" to autobiografia tego niezwykłego przyrodnika i dokumentalisty, twórcy filmów i wielkiego miłośnika i edukatora przyrody. Autor zaangażowany jest mocno w zagadnienia związane z ochroną środowiska naturalnego oraz malejących, zagrożonych wyginięciem populacji różnych gatunków zwierząt.

"Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" - o czym opowiada?

W swojej autobiografii David Attenborough opowiada swoją historię, skupiając się głównie na kwestiach pracy jako twórca filmów przyrodniczych. Wokół zainteresowania dziką naturą skupia się właściwie całe życie autora. David Attenborough jest świadkiem ogromnych zmian cywilizacyjnych, które zachodzą na naszej planecie. Świat na przestrzeni dekad zmienił się nie do poznania i jest to zmiana bardzo negatywna w kontekście dobrostanu środowiska naturalnego. Autor w swojej autobiografii opisuje te zmiany i kreśli niezbyt optymistyczną wersję przyszłości. Książka "Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" to z jednej strony niezwykle ciekawy zapis przeżyć najsłynniejszego przyrodnika i dokumentalisty, a z drugiej refleksja nad kondycją i przyszłością Ziemi.

"Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" - szczegóły wydania

Data premiery polskiego wydania książki to 10 lutego 2021, nakładem Wydawnictwa Poznańskiego. Przekładu dokonała Paulina Surniak. Pozycja liczy 304 strony. Książka jest w miękkiej oprawie ze skrzydełkami. Książkę w dobrej cenie możesz kupić na stronie https://wydajenamsie.pl/produkt/zycie-na-naszej-planecie-moja-historia-wasza-przyszlosc/.

"Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" - recenzja książki

Książka "Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" to świetnie nakreślona autobiografia, w której autor wnikliwie i ciekawie opisuje otaczającą go rzeczywistość. Książkę czyta się jednym tchem. W trakcie lektury są momenty zadumy, ale też uśmiechu. Książka jest z jednej strony hymnem nad wspaniałością matki natury, a z drugiej elegią planety Ziemi, która pilnie potrzebuje pomocy. Z pewnością jest to pozycja obowiązkowa nie tylko dla miłośników przyrody, ale wszystkich, którzy uważają się za świadomych obywateli świata.

"Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość" - dla kogo będzie idealna?

Autobiografia autora będzie doskonałą pozycją nie tylko dla osób, które znają jego postać i z zapartym tchem oglądają jego filmy. Sprawdzi się też dla tych, którzy dopiero chcą poznać sylwetkę tego niezwykłego człowieka, który poświęcił całe swoje życie na odkrywanie i pokazywanie piękna matki natury.

1 komentarz:

Podziel się swoją opinią dotyczącą wpisu.

Copyright © Literutopia , Blogger